٢١ سبتمبر ٢٠٠٩

كلمات قصيدة في حب مصر






















كلمات قصيدة في حب مصر




من قصائد البابا شنودة الثالث




جعلتك يا مصر في مهجتي

وأهواك يا مصر عمق الهوى


إذا غبت عنك ولو فترة

أذوب حنينا أقاسي النوى

إذا عطشت إلى الحب يوما


بحبك يا مصر قلبي ارتوى

نوى الكل رفعك فوق الرؤوس


وحقا لكل أمريء كل ما نوى


هناك ٥ تعليقات:

Pink Dreams يقول...

ما اجمل الكلام عن وطننا الحبيب

بوست جميل

دى اول زياره لمدونتك وان شاء الله مش هتكون الاخيره

كل سنه وانتى طيبه

تحياتى

قمر مصر يقول...

شرفتينى ونورتى المدونة بوجودك

واسعدنى جدا ردك

تصحيح بسيط

انا مصطفى

وكل سنة وانتى طيبة

Pink Dreams يقول...

معلش يا مصطفى انا كنت بحسبك بنت

العتب على النظر بقى

ههههههه

كل سنه وانت طيب

غير معرف يقول...

انا تسنيم بحب الشعر وانا عندى قصيدة بسى مش عارفة اعرضها عليكم ازاى وانا بحيى هشام الجخ مهارته فى الشعر

غير معرف يقول...

انا تسنيم محمد السيد السيد عبدربه انا عندى قصيده ممكن تقلولى على الطريقة ارجو الطريقة بسرعة لو سمحتوا العنوان3 شارع اولاد سالم المدينة القرين الشرقيةوانا عندى 12 سنة